ח"כ ביטון: "המטרה של חוק הגיוס – 'לחלן' את בחורי הישיבות"

    ד"ר יונתן להב No Comments on ח"כ ביטון: "המטרה של חוק הגיוס – 'לחלן' את בחורי הישיבות"

    מנכל ש"ס, ח"כ חיים ביטון בריאיון ל'קול חי': "הנקודה העקרונית היא שהמטרה, הצורך והרצון מאחורי החוק זה לחלן ולהוציא לשוק העבודה את בחורי הישיבות. החוק מבוסס על נתונים שגויים"

    צילום: יעקב כהן
    10:52
    02.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on ח"כ בן ברק מאשים: הטבח בדרום – בגלל הרפורמה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכל ש"ס, ח"כ חיים ביטון שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר והתייחס להעברת חוק הגיוס אמש בכנסת ולכך שיו"ר המפלגה דרעי כבר אינו ח"כ: "הייתה תחושה כזו שהמניע הראשי של התהליכים (דרעי) – לא ראינו אותו לידנו. מצד שני יש להם רוב והחוק הזה היה עובר היום או מחר. אי אפשר לברוח מזה. גם כשלא עבר החוק פעם שעברה זה היה זעזוע לממשלה באותו הרגע אבל כולם ידעו שככל שהממשלה הזו חיה וקיימת זה יעבור".

    ביטון הוסיף: "שמעתי אתמול נאומים של חברי כנסת מהקואליציה אחרי ההצבעה, הם אמרו ש-29 שנה החוק הזה לא עבר והנה הם הצליחו להעביר אותו. ממשלה מהסוג הזה אין למה לצפות".

    הוא נשאל האם ההתנגדות לחוק הגיוס היא אמיתית או שיש מי שמעדיף שהחוק הזה יעבור: "נכון לעת הזאת ההתנגדות לחוק היא נחרצת. הייתה תקופה לפני כחודש שהיו באופוזיציה מי שאמרו 'בואו ניתן לזה לעבור ונראה'. הם לא נגד הדת אבל הייתה להם טענה שאומרת 'אנחנו בתקופתנו לא הצלחנו להעביר חוק שבג"ץ לא פסל. בוא ננצל את ההזדמנות שזה יעבור'. אבל גם הם לא עשו את זה לבסוף, לאחר למידה של החוק".

    לדבריו "הנקודה העקרונית היא שהמטרה, הצורך והרצון מאחורי החוק זה לחלן ולהוציא לשוק העבודה את בחורי הישיבות. החוק מבוסס על נתונים שגויים. חברי הכנסת משמאל מסתכלים על זה בזווית ראיה של 'שוויון בנטל' ו'הוצאת הציבור החרדי מהבורות'".

    הוא תקף את מפלגתו של בנט: "החברה האלה – מרן כבר אמרנו לנו בזמנו שהם יותר גרועים מחילונים, היום אנחנו מבינים למה. עליהם הוא אמר 'בית של גויים' אבל על חילוני הוא מעולם לא אמר שהוא גוי, אלא להפך שצריך לקרב אותו".



    0 תגובות